“Hur kan ni ha en så töntig logga?”
“Är ni en leksaksbutik eller?”
Nej, men den märks…
Låt oss ställa en motfråga i form av en liten utmaning. Tänk på några IT-bolag, vilka som helst. Försök nu komma ihåg hur deras loggor ser ut. Hur gick det? Hur många har du verkligen lagt märke till?
Det lustiga är att nästan alla som ser vår logga reagerar – och verkar faktiskt komma ihåg den.
Och, när man får lustiga frågor och reaktioner får man också ofta en trevlig pratstund.
Så helt värdelös kan den inte vara.
…och den är ganska genomtänkt
Mitt i loggan hittar du en människa med utsträckta armar i form av ett U.
“U have a heart”
Figuren signalerar väldigt mycket vad Altrusoft handlar om. Vi bryr oss om både vad vi gör, dem vi jobbar för och även den värld vi verkar i.
U-figuren har mer symbolik inbakat.
Öppenhet...
Engagemang...
...är ett annat kärnvärde.
Engagemang är något som sitter både i huvudet och hjärtat.
Så varför då regnbågen och de lustiga bokstäverna?
Någon kanske kommer ihåg Johnny Cash som sjöng att han skulle vilja bära en regnbåge varje dag men, med tanken på allt elände i världen, så väljer han att klä sig helt i svart.
Vi på Altrusoft väljer att ha hopp om världen och klär vår logga i en regnbåge!
Regnbågen är en symbol för “någonting nytt” och att “allt är möjligt”.
Till sist frågan om de lustiga och lekfulla bokstäverna. Även detta är faktiskt mycket medvetet. Vetenskapliga studier visar att leken är otroligt viktiga för både kreativitet, arbetsglädje och produktivitet.
Så tycker du fortfarande att vi har en töntig logga?
Vi vet att den kan förefalla naiv och barnslig men det är högst medvetet.